tisdag 23 februari 2010

And I'm hanging on another day

Ikväll hamnade jag inte framför min dator utan istället så satte jag mig framför familjens. Och på den här datorn finns även alla mina bilder så då kan ni räkna ut vad jag har gjort hela kvällen.
Det blev mest bilder från Jälla tiden.
Och jag insåg att förutom alla onödiga bråk, skitsnack och tjafs så hade vi det riktigt roligt. Man inser det nu när man sitter och kollar på alla bilder. Synd bara att man inte insåg det när man fortfarande gick i skolan så man kunde ta vara på varje ögonblick. Jag skulle gärna vilja gå tillbaka i tiden. Inte för alla läxor, prov eller liknande utan för att jag fortfarande vill ha möjligheten att träffa alla igen.
Jag saknar rutinen som man fick av skolan och jag saknar mina vänner, djuren och till och med vissa lärare. Britta var bäst!
När vi tog studenten ändrades mycket. Man ändrades som person och insåg vilka som verkligen var ens riktiga vänner. Jag förlorade kontakten med många, vissa var svårare att gå igenom än andra, men samtidigt fick jag bättre kontakt med några andra.
Speciellt Sandra. Vi har blivit riktigt bra vänner och det är jag verkligen glad för.

Så det jag vill säga är att ta vara på varje ögonblick och vänskap.

Försök att se det positiva istället för det negativa för livet blir så mycket enklare då.
Och ta ingen för givet.


Vårat sköldpaddsrejs.
Den till vänster var vinnaren, ni ser ju hur laddad han är!
Och det var min sköldpadda som vann såklart.

(det är Sandra som har tagit bilden tror jag)

2 kommentarer:

Sandra sa...

Haha, bästa sköldpaddsracet ever! Men du stal ju min sköldis (vinnaren) när den vann första racet, din lilla fuskis :P
Och jag är verkligen glad att vi blivit så bra vänner! <3

Emput sa...

jag saknar också gamla stunder. förutom tjaffsen och det. och det är verkligen som du säger, man märker vilka som är ens äkta vänner nu.vilka som fortfarande vill hålla kontakten åså. mycket som förändrats under dessa 3 och ett halft år.