lördag 5 mars 2011

You've a peice of my heart

Jag har velat göra om mitt rum länge nu men det har aldrig blivit av. Det har alltid varit något annat som måste göras eller så har inte tiden räckt till. Men för någon vecka sen åkte vi till Ikea och då köpte jag en liten bokhylla. Sen lånade pappa en större bil och i onsdags åkte vi tillbaka och jag köpte två större bokyllor och en byrå, för mina kläder får inte plats i garderoben längre. Sen kom nästa problem, när skulle jag sätta ihop allt?
Så igår, när Patrick var här så berättade jag att jag ville göra om mitt rum. Men jag förklarade att det nog skulle ta ett tag innan det blev av för skrivbordet skulle plockas isär först och att allt jag köpte skulle byggas ihop.
Men jag ska säga er att det är tur att jag har en pojkvän som tar tag i saker direkt för helt plötsligt så började vi plocka isär skrivbordet och medans jag plockade ihop alla mina saker så byggde han och pappa ihop alla mina nya hyllor. Så vid nio igår kväll var vi klara.
Han är så fin Patrick, jobbat hela dagen och sen hjälper han mig att bygga ihop allt vilket tog flera timmar! ♥
Och idag tog jag mig i kragen och med hjälp av pappa så gick rummet från andra världskriget till att nästan vara klart nu. Det enda som ska göras är att framkalla foton att sätta upp på väggen och köpa en till hylla till mina dvd:er för jag har alldeles för många så hyllorna räckte inte riktigt till.
En ny tv blev det också, en platt-tv dessutom så nu kommer jag vara fast på mitt rum!

Inga kommentarer: