tisdag 21 december 2010

You are amazing just the way you are!

G O L D E N E Y E
Vet ni hur bra den här hästen är?!
Han är helt underbar. En riktig ängel.
Medan alla hästar står och bankar med hovarna i dörren och gör diverse oljud när det är dags för till exempel mat så står Golden där snällt och väntar på sin tur utan att göra något.
Han kan stå lös i gången när jag gör iordning honom utan att gå iväg.
När jag rider gör han alltid sitt bästa. Alltid sitt bästa.
Han har aldrig bitit, sparkat eller ens lagt öronen bakåt åt mig.
Okej han har bajsat på mig. Det hände när jag kratsade bakhovarna och plötsligt kände jag att det kom massa bollar i huvudet. Men jag kunde inte bli arg för jag höll på att dö av garv.
Mina ord för hur mycket jag älskar den här hästen kan inte skrivas med ord.
Jag blir glad bara jag tänker på han.
Jag vet vad ni tänker "han är bara en häst" men svaret är nej det är han inte.
Han är så mycket mer. Och för mig är han inte bara en häst.
Han är Golden. Världens bästa Golden Eye!



Inga kommentarer: