fredag 25 maj 2012

När magen säger nej men hjärtat säger ja ja JA..

Jag står inför ett av mitt livs svåraste val. Och jag har ingen aning om vad jag ska göra. Jag vill inte behöva bestämma mig, fick nyheterna igår och måste bestämma mig...Snarast. Antingen blir Golden min eller så försvinner han bort från mig. Min bästa vän som har funnits i mitt liv i fem år. Det är ett sånt svårt val. Mitt hjärta vill så gärna, men en häst är ett så stort ansvar och dessutom kostar det mycket pengar. Stallhyra, försäkring, hovslagare, mat, strö och eventuella veterinärkostnader är inga billiga kostnader varje månad. Jag vill att Golden ska få det bästa för det är han värd. Och jag har ingen aning om hur jag ska klara mig utan honom. Jag vill inte ha eller rida någon annan häst än honom.
Mitt hjärta är delat i tusen bitar. Den där hästen har gjort mig så glad när ingen annan lyckats. Jag har fler minnen med honom än vad jag har med någon annan, förutom min familj såklart. Han är inte bara en häst. Han är DEN hästen som bara kommer en gång i livet. Som har den där speciella platsen i hjärtat. Jag är så splittrad. Jag är så rädd att jag ska göra ett val som jag sen bittert får ångra. Jag kommer aldrig att kunna förlåta mig själv om jag säger nej och sen ångrar mig. Då kan jag inte göra något, inte något alls åt saken. Nu har jag i alla fall ett val. Men valet är så svårt.
Så vad ska jag göra?

1 kommentar:

Emina sa...

ta han till din! det skulle du inte ångra! :)